top of page

Podium Arena

Laten we in deze hypertransparante tijden de coulissen behouden. Dan kunnen we kiezen of we op het podium komen zingen of liever in de duisternis blijven staan. ~Dirk De Wachter

Middenweg = Catwalk

De Gladiatoren

“Het is niet de criticus die belangrijk is of de man die met zijn vinger wijst naar degene die net struikelde, of degene die altijd weet wat je anders had moeten doen. Alle krediet gaat naar hen die in de arena staan en wiens gelaat bezweet, bestoft en soms zelfs bebloed is. Zij gaan ervoor met al hun moed en ze maken vaak fouten. Ze zijn niet perfect, maar ze verkiezen te doen wat ze doen. Zij weten wat enthousiasme is, zij kennen de diepe vervulling van het gewijd zijn aan een zaak die groter is dan zijzelf. En zelfs als ze uiteindelijk niet slagen, hebben ze in grootsheid geleefd. Het is beter grote dingen te doen en te mislukken dan deel uit te maken van de massa zwakkelingen die geen fouten maken, maar die ook nooit echt vreugde kennen. Dat soort mensen leeft in het schemerduitster waar geen grote nederlagen bestaan, maar ook geen grote overwinningen.”  ~Theodore Roosevelt
Uit het boek van Jan Bommerez: FLOW en de kunst van het zakendoen

Geïnspireerd door deze tekst werd

de keuze gemaakt voor een arenaopstelling. 

Strength of Hearts
Strength of Women
Strength of Men
Nu-Economie
Maatschappij
Strength of Youth

"We zouden een middenweg moeten bewandelen, waarin voldoende egocentrische component zit, en evenveel zorgen voor de ander.

Waarin we onszelf niet wegcijferen voor de ander, maar hem ook niet domineren.

Zo wordt liefde een actief proces van zelfidentificatie.

Zo worden we iemand, in confrontatie met de wereld, in actief zoeken naar zin en liefde." ~Dirk De Wachter

Uit het boek: Liefde, Een onmogelijk verlangen? 

Het hoge gehalte aan interactiviteit in de vorm van dialoog, beweging en diverse artistieke uitingsvormen als levenskunstenaar, komen aan bod in de arena.

DE KRACHT VAN CONFLICTERENDE KRACHTEN EN TEGENSTELLINGEN IN DIALOOG BRENGEN MET ELKAAR. 

Wanneer iedereen de vrijheid heeft om zichzelf te zijn, en tegelijkertijd een gemeenschappelijk doel voelbaar wordt, ontstaat er een natuurlijke samenwerking waarbij elke deelnemer zijn rechtmatige plaats kan innemen. Net zoals een cirkel een gemeenschappelijke kern heeft en alle punten van de cirkel gelijkwaardig zijn, betekent een cirkelmodel dat niemand belangrijker is dan de ander. In dit model brengt iedereen zijn eigen vragen, ervaringen, inzichten, talenten en wijsheid in de kring.

​

De Arena vult zich door betrokkenheid.

 

Zoals Renate Rubinstein, een Nederlandse schrijfster, journaliste en columniste, zei: "Zoals de waarheid te vinden is in het botsen der meningen, zo ligt schoonheid te grabbel in de botsing der stijlen.". Dit idee benadrukt dat diversiteit en conflicten van meningen kunnen leiden tot nieuwe inzichten en creatieve oplossingen. De verschillende invalshoeken laten verschillende percepties zien van ieders eigen visie op ieders eigen waarheid en wat ons verbindt. 

​

Voor Aristoteles was theater de loutering van de ziel, wat impliceert dat kunst en cultuur kunnen dienen als middelen voor persoonlijke en collectieve groei.

De volgende pijlers staan gepland voor 2025
Strength of Hearts
Work in progress

Strength of Woman
Work in progress

Strength of Men
Work in progress

Strength of Youth
Work in progress

Maatschappij
Work in progress

bottom of page